Nakon 15 godina japanska kompanija Tojota vraća se u Formulu 1, nakon što je potpisala višegodišnji ugovor o tehničkom partnerstvu sa ekipom Has.
Tojota neće imati svoj tim u Formuli 1, već će sa ekipom Has “dijeliti stručnost, znanje i resurse”, odnosno pružiće tehničke i proizvodne usluge i usluge dizajna. Has će se i dalje takmičiti pod svojim imenom, a Tojota neće ekipu snabdjevati motorima, kao što je radila sa drugim timovima u dvehiljaditim godinama. Ekipu Has motorima će snabdjevati Ferari do 2028. godine.
Ime kompanije biće ispisano na bolidima ekipe Has, već od naredne trke za Veliku nagradu SAD, 20. oktobra u Ostinu, u Teksasu. Tojota je osam sezona provela u Formuli 1, do 2009. godine i za to vrijeme imala je 13 plasmana na pobjedničko postolje, a najbolji rezultat bilo joj je četvrto mjesto u šampionatu konstruktora.
Šef Tojotinog odjeljenja za trkanje Tomoja Takahaši rekao je da je cilj kompanije da kroz partnerstvo sa Hasom vodi računa o vozačima, inženjerima i mehaničarima. Has je za 2025. godinu već potpisao ugovore sa rezervnim vozačem Ferarija Oliverom Bermanom i iskusnim Estabanom Okonom, koji je trenutno u Alpinu.
“Neki bi mogli preuranjeno da zaključe da se Tojota vratila u Formulu 1, ali to nije slučaj. Kroz ovo partnerstvo vjerujemo da bismo mogli da razvijemo vozače koji bi mogli redovno da se takmiče u Formuli 1 u budućnosti”, naveo je Takahaši.
Od izlaska iz Formule 1 Tojota se koncentrisala na ostala trkačka takmičenja među kojima su Naskar i trka 24 časa Le Mana. Najbolju ponudu i kvote pronađite u AdmiralBet-u.