KLETVA PRVE TRKE
Maks Ferstapen protiv univerzuma
Da li može do čuda u Džedi budući da kreće sa 15. mjesta?
Ukoliko je neko sumnjao u Red Bul i Maksa Ferstapena pred početak nove sezone, vrijeme je da tu tezu otklone jer austrijski tim izgleda supermoćno. Odnosno, izgledao je.
Trka za Veliku nagradu Bahreina protekla je u znaku Red Bula koji je proslavio duplu pobjedu na otvaranju svjetskog šampionata Formule 1. Maks Ferstapen je nakon pol-pozicije dan pre, došao i do prvog trijumfa u sezoni, dok ga je pratio klupski drug Serhio Perez sa izuzetnim Fernandom Alonsom iz Aston Martina na najnižem stepeniku pobjedničkog postolja.
Ferari je doživio peh sa Šarlom Leklerom koji je zbog kvara ranije završio trku, ali Karlos Sajnc je bio na mjestu broj četiri. Velikor azočaranje, barem u sopstvenim redovima, doživio je Mercedes jer su očekivali bolji start sezone od petog, na kojem je završio Luis Hamilton, odnosno sedmog, gdje je bio Džordž Rasel.
Ipak, 50 sekundi razlike u odnosu na Maksa Ferstapena je previše za njemačkog automobilskog giganta. Neko ko je zaokružio sjajnu priču za ovaj vikend bio je Lens Strol koji je u Aston Martinu razdvojio dva Mercedesa na šestom mjestu.
Samo dvije sedmice pošto je imao operaciju nakon što je pao sa planinskog bicikla, Lens Strol je vozio maestralno uprkos tome što nije bio potpuno oporavljen od loma oba ručna zgloba i prsta. Sada bismo u Džedi mogli da ga vidimo u još boljem izdanju.
Staza u Saudijskoj Arabiji je vrlo zahtijevna, sa uskim zavojima i dosta niskim stepenom vidika. Ipak, organizatori su riješili da se pozabave tim problemom i sklonili su zidove u krivinama 8, 10, 14 i 20 kako bi se vidljivost pri izlascima i ulascima u krivinu poboljšala. Šikana u krivinama 22 i 23 je sužena i brzina će na njima opasti za 30 do 50 km/h, ali to je sve u cilju sigurnosti vozača.
Kao i obično, prvi favorit je Maks Ferstapen, a ukoliko Red Bul ponovi rezultat iz Bahreina, čak i pored toga što je Holanđanin kvalifikacije završio kao 15, možda bi prokletstvo koje vlada Formulom 1 moglo da bude skinuto. Naime, u posljednje 73 sezone Formule 1, samo 46.6 odsto vozača koje je pobijedilo u rundi koja otvara šampionat postalo je prvak na samom kraju sezone. Dakle, manje od polovina je u pitanju!
Onim najvećim vozačima u istoriji ovog sporta, barem do sada, obično je trebalo nešto vremena da ozbiljnije nagaze papučicu gasa. Primjera radi, Huan Manuel Fanđo je pet puta bio svjetski prvak, a u prvoj rundi od tih šampionskih sezona slavio je samo dva puta. Luis Hamilton je takođe dvaput pobjeđivao u prvoj trci u kampanji, a da je kasnije podizao pehar najboljeg na svijetu.
Ne zaboravite da on ima sedam titula. Toliko ima i Mihael Šumaher koji je samo jednom među svojim šampionskim sezonama trijumfovao u trci otvaranja. Naravno, Maks Ferstapen je izuzetan vozač koji će, pa, izvijesno je, naći svoje mjesto među ovim legendama, ako ih u budućnosti sve i ne pretekne. No, ovo je trivija koju bi trebalo da imate u vidu.
Izvor fotografije: PA